Sunday 11 December 2011

Akhirnya.........syukur alhamdulillah................♥ ♥

petang2 mcm ni dgn cuaca yg mendung dari pagi membuatkan aku tiba2 nk post N3 kat blog aku yg x seberapa ni khikhikhikhi...diam  x diam dh dekat sebulan aku x update. perghhhaiii...bersawang sudeyyyy......kalau nak refer post terakhir aku sblm ni adalah berkenaan "menghitung hari". so skung hari pn dh habis dihitung. *wink 


Menurut islam, perkahwinan bukan atas tuntutan nafsu, tapi atas tuntutan agama.

Perkahwinan bukan semata-mata untuk memuaskan shahwat tetapi untuk memenuhi kehendak misi kejadian manusia iaitu untuk beribadah kepada Allah. Kerana itulah setiap manusia perlu emrancang dan berusaha agar perkahwinan mereka tergolong dlm perkahwinan mithali. ceh wahhh......kiranya mcm penceramah pulak aku berkata-kata.hehehehe 


Syukur alhamdulillah aku dh selamat menjadi isteri kepada lelaki bernama MOHAMMAD FAKHREE BIN MOHSIN. hari ni genap 3 minggu 2 hari kami bernikah. alhamdulillah..........semoga perjalana rumahtangga kami dpt berjalan dgn lancar dan berpandu oleh sunahNya...amin......so dengan rasminya aku pn tukar status aku "CIK" kepada "PUAN". =) secara automatik bila dh tukar status ni perjalanan harian hidup aku berubah 100%. bangun pagi 2 dh kena siapkn sarapan suami (dulu fikir perut sendiri je), dh kena sediakan baju suami (dulu baju sendiri je), dh kena rajin masuk dapur aka masak sb suami aku suka makan (dulu punye la malas kannn....), dh kena basuh baju kami berdua (dulu baju main campak je dlm mesin), dh kena buatkn minum petang suami (dulu biskut kering pn jadi)........wahhhhhh!! betul2 berubah lerr.......hopefully berubah kepada kebaikan go go chayok Puan Nattasha khikhikhi =)

Paling kelakar hampir hari2 aku akan masak sambal telur hancur sb tu adalah makanan paling suami aku suka. kat rumah stok telur memang sentiasa ada hehehehe nsb baik dia x minta ayam golek. 

Bila dah berkahwin ni, masing2 ada tanggungjawab. baik dari segi luaran dan dalamannya. now aku sedang laluinya. betul kata orang tua2 erk bila dh kahwin ni baru kita tahu sikap sebenar pasangan kita. huhuhuhu masing2 kena berusaha menjadi terbaik untuk pasangan kita kan. 

Dan yg paling ketara sangat bila dh kahwin ni rezeki semakin murah. baik rezeki perniagaan cuppies aku dan rezeki dpt interview kat UTeM. alhamdulillah...Minta2 berpihak kepada aku. amin..........

"Ya Allah Ya Tuhanku Engkau tetapkanlah iman kami Ya Allah... Engkau permudahkanlah perjalanan hari2 kami Ya Allah.....Berikanlah kami rezeki Ya Allah. Jauhkn lah segala ujian2 geti Ya Allah."

* terima kasih kepada kawan2, saudara mara dan jran2 yg sudi memeriahkan majlis aku hari tu yerk. mana yg terkurang aku minta maaf banyak2. 


No comments:

Post a Comment