Wednesday 3 August 2011

HAMPIR-HAMPIR KENA PATUK ULAR...

Assalamualaikum...
hallu hallu hallu....alhamdulillah hari ni hari ke-3 puasa. Nasib baik la cuaca redup je & hujan je tengahari tadi. rasa nak tidur je masa keje td. Pakkal la keje banyak.huhuhu...meh dengar kau nak cerita ni...meh dengar meh...


Malam tadi aku tidur punye la nyenyak gila babeng sebab tidur pun dh lewat sebab bussy meeting dgn my wedding planner (kunun...lebih kurang kot..). yang pastinya malam tadi aku mimpi........
aku tengah jalan sorang-sorang tetiba sekor ular muncul nak patuk aku. klu x salah aku ular senduk/kapak warna hitam berkilat besau lak tu. aku lari punye lari tapi ular tu terus follow aku....naik cemas la aku (sebab takut kena patuk mati lerr aku) xda org nak tolong.....

ullala..jalan jalan......
Ala....tanjat boboy...tanjat....

Tengah2 lari tiba2 "Honey Bee' (tunang aku) aku muncul sb nak tolong aku. fuhhh...!!! rasa lega sikit sb ada hero nk tulun aku huhuhu....betul2 penyelamat lerr....honey bee aku berlawan dengan ular tu..huhuhu yang bestnye dia boleh patahkan kepala dengan badan ular tu guna tangan je...perghhhh...!!betul2 hero ni huhuhu, so memancut2 la darah ular tu & akhirnya mati juaular tu.....mati syahid kot hahahaha.....

Bab tafsir mimpi pulak, apakah maksud mimpi aku ni agaknyer??
yang pastinya kebarangkalian mengatakan bila kita mimpi kena patuk ular maksudnya ada org nak dtg meminang. tp dalam kes aku ni adakah aku hampir2 hendak kena pinang lg sekali dengan orang lain??huhuhu tapi nasib baik la dalam mimpi tu 'honey bee' aku muncul datang tolong. kiranya dia penyelamat sebab aku nak kena pinang dengan orang lain pulak. (mintak dijauhkn lerr....cukup lerr dh ada dia sorgbuah hati aku pegarang jantung aku huhuhu).

Aku ada juga terbaca orang cakap ada sorg ustaz cakap orang sekarang anggap kalau mimpi kena patuk ular,  mean nye ada orang nak masuk meminang tapi hakikatnya menurut pengalaman ustaz tu mengubati orang-orang yang sakit terkena sihir @ buatan syaitan ini, kalau ada orang mimpi kena patuk ular kemungkinan besar dia akan terkena sihir wallahu a'lam.....kalau ada orang nk buat cam tu memang x patut lerr....yela apa guna hasad mendengki. berdosa besar kan..x pasal2 bertambah2 dosa yg dh berguni2 tu...dh tu nt kat akhirat dia akan dapat balasan lg perit....(tu semua kerja allah kita hanya merancang tapi tuhan yg tentukan segalanya)...yang pastinya, kita hidup kena ada pendinding. apa yang aku maksudkan pendinding ni bukan la pakai tangkal2 or ilmu yg salah disisi agama, tapi yang menjadi pendinding itu adalah iman kita sendiri. tunaikan yg wajib dalam agama terlebih dahulu kemudian disusuli dengan yang sunat seperti solat hajat...amalan doa2 dalam seharian....satu lagi sahsiah kita pn kena jaga jugak....kadang2 manusia ni pandia bercakap je tapi nk buat ampang payah je nk gerak....now, pokok pangkalnya hati kita sendiri. an an an :-)

Aku eprnah dengar orang cakap setiap kali sebelum tidur kita amalkan baca ayat kursi sb ayant tu pendinding kita. kita akan dilindungi dan dijauhi dari benda2 x elok start kita baca tu sampailah ke pagi hari then pagi baca sekali lagi dan diri kita akan dilindungi sampailah ke petang. Insyaallah malaikat akan lindungi kita...yang pastinya amalkan la surah tu. lagi pun mudah je kan sb dh memang kita baca setiap kali solat...automatik kita akan hafal kalau hari2 baca. yela maybe nak amalkan zikir yang panjang lebar amek masa jugak nak hafal. so kita amek yg mudah pn dh memadai...insyaallah......







No comments:

Post a Comment